måndag 19 juni 2017

Tango för vilsna själar av Lucy Dillon

Lucy Dillon, Tango för vilsna själar  
Översättare: Ann Björkhem

Handling:
När den före detta proffsdansaren Angelica återvänder till Longhampton för att städa ur sin mammas hus, bestämmer hon sig för att starta en danskurs på orten. Dit kommer Katie och Ross som försöker rädda sitt äktenskap, där de inte längre vet vem som för vem. Lauren som drömmer om ett sagobröllop och den perfekta brudvalsen medan hennes blivande make Chris mest vill ha det hela överstökat. Och så Laurens föräldrar. De vill ju inte göra bort sig på festen, men mamma Bridget bär på en gnagande hemlighet som skulle kunna vända uppochned på deras lyckliga liv tillsammans. 

Under Angelicas ledning lär sig paren steg för steg mer om sig själva och det som är viktigt i livet, och i tangons och salsans virvlar inser de att man aldrig kan dölja något för sin danspartner …


Vad jag tyckte:
Som vanligt bjuder Lucy Dillon på en hjärtevärmande och snäll berättelse som sveper in i fluff. Denna gång finns här möjligen ett lite mörkare spår än tidigare då mycket av berättelsen berör relationer som är på väg eller har gått i kras. Kärleken är svår och ibland går den inte att rädda. Dock så är det ändå en fin berättelse som berör och får en att må gott under tiden man läser.  Dansen är ett starkt tema som verkligen är härligt att läsa om. Men en sak saknar jag trots allt och det är hundarna, här finns bara en liten hund som nämns ett fåtal gånger... Longhampton är som vanligt staden men som sagt hundarna finns inte med och det förtar faktiskt lite känslan. Jag har vant mig vid att när jag läser Dillons böcker så kommer det finnas massa hundkärlek med i bilden. Men så var alltså inte fallet denna gången.

Så Tango för vilsna själar är en charmig och söt berättelse som värmer och får en att må bra. Där dansens hänryckning och förtrollning står i fokus. En bok som är perfekt att läsa på stranden i sommar!

Betyg: 3+/5
Boken kommer från: Biblioteket
Andra som skrivit om boken: Kattugglan, Nellons bokblogg och Johannas deckarhörna

4 kommentarer:

  1. Jag läste Allt jag önskade nyligen, och fick ungefär samma upplevelse som du. Bortsett från att det fanns hundar med, och de bidrog starkt till charmen i boken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dillons böcker är mysiga och snälla böcker, må-bra böcker helt enkelt =)

      Radera
  2. Den här är jag sugen på att läsa i sommar. Har läst andra böcker av Lucy Dillon som jag tyckt var helt ok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dillon är skön läsning och passar fint på sommaren då man behöver något lättläst och vänligt =)

      Radera