torsdag 12 mars 2015

Nytt försök i att öva kulturtanten

Måndagens kulturtantsövning fick hastigt ställas in då denna kulturtant gick och blev magsjuk, mycket tråkigt men sådant som kan hända. Ikväll ska jag dock iväg på en föreläsning tillsammans med kära sambon så då får vi båda öva oss!

Vi ska lyssna på en naturfotograf som heter Johan Schmitz. Han har fotograferat uppe i Kebnekaise och Abisko. Denna föreläsning går vi också på eftersom min kära sambon har fotografering som sin hobby. Men jag ser framemot kvällen och hoppas på att magsjukan verkligen är borta nu.

Här kan man gå in på Johan Schmitz sida och se några av hans bilder.

4 kommentarer:

  1. Usch. Magsjuka är vidrigt. Hoppas du får en härlig kulturtantsövning ikväll - ska du ha dinglande örhängen och Gudrun Sjödén-kofta och fotriktiga skor i rött skinn då? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Kofta ska jag nog kunna skramla fram men dock inte Gudrun Sjöden! Örhängen blir ännu svårare då jag inte har hål i öronen! Men hoppas ändå att jag får vara kulturtant! =)

      Radera
    2. Hmmm. Måste inte kulturtanter se ut som KRAV-märkta, glasögonprydda, örhängesförsedda bibliotekarier i knalliga färger? :-)

      Radera
    3. Hm... då får jag vara en rebellisk kulturtant :)

      Radera