onsdag 25 mars 2015

Social Media Book Tag

Enkäter är alltid roliga att fylla i och så här strax innan sänggång kan det passa att göra en liten enkät. På Vargnatts bokhylla hittar jag en enkät som baseras på social medier!

Twitter: En bok du vill dela med dig av till världen.
Det skulle just nu faktiskt kunna vara Liane Moriatys bok Öppna i händelse av min död, det var en ny bekantskap för mig men en mycket trevlig sådan.

Facebook: En bok du verkligen tyckte om som var en rekommendation från någon annan. 
Ojdå! Som bokbloggare får jag ju tips varje dag ifrån andra bokbloggare och dessutom brukar kära mamma tipsa mig om trevliga böcker. Men jag får nog säga Kråkflickan av Jerker Eriksson & Håkan Axlander-Sundquist, tipsad av just Vargnatts bokhyllan

Tumblr: En bok du läste innan din bokblogg som du inte har skrivit så mycket om. 
Ojdå igen! Det finns det en hel uppsjö av! Sagan om ringen tror jag aldrig jag nämnt här på bloggen så det skulle väl vara den då!

Myspace: En bok du inte planerar att läsa om. 
Ojdå för tredje gången! Det finns många böcker jag inte planerar att läsa om, helt enkelt för att jag oftast inte läser om böcker. Inte för att de är dåliga men för att jag inte hinner. Men är det någon jag definitivt inte kommer läsa om så är det När skratten tystnar av Emilie Herbert.

Instagram: En bok med ett vackert omslag. 



Youtube: En bok du önskar kunde bli film. 
Marie Lus Legend-serie hade varit härligt att se som film men frågan är om det går att få till det på ett snyggt sätt.

Skype: En bok med karaktärer du önskar att du kunde prata med istället för att bara läsa om. 
Ojdå för fjärde gången! Så många karaktärer jag skulle velat prata med på riktigt =) Men jag väljer just nu Day och June. 

1 kommentar: