tisdag 17 mars 2015

Tematrio: Vilja-läsa-böcker

Denna vecka vill Lyran att vi ska lista tre böcker som vi gärna vill läsa. En fråga som både är lätt och svår samtidigt, min vill-läsa-lista och min längtans-lista är både milslånga! Men jag tar de tre som poppar upp i huvudet nu direkt och då blir det:

  1. Ann Cleeves, Dött vatten. Femte delen om Jimmy Perez, jag vill så gärna veta hur det går för Jimmy och jag vill tillbaka till Shetland igen så fort jag bara kan. Den har kommit till biblioteket men det är lång kö på den.
  2. Gillian Flynn, Mörka platser. Denna finns bland mina hyllvärmare och har stått där sedan förra sommaren.
  3. Hilary Mantel, För in de döda. Även jag har denna på min akuta vilja-läsa-lista. Jag hade den hemma under julen men då fanns det inte ork eller tid att läsa. Sedan fick den återvända till biblioteket för att andra ville läsa den. Men snart så kanske tiden och orken finns där.

9 kommentarer:

  1. Mörka platser har jag läst och var inte så förtjust i den. Dött vatten vill jag också läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, jag läste Gone Girl för en tid sedan och jag gillade den så jag hoppas jag ska tycka om denna med. =)

      Radera
  2. Cleeves bok om Shetland måste jag läsa (ska bara lästa den fjärde boken i serien först). Jag tyckte väldigt mycket om Mörka platser, snäppet bättre än Gone Girl. Och Mantels böcker vill jag läsa. Eftersom Wolf Hall aldrig tycks komma i vanligt pocket får jag nog läsa den inbunden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mantels Wolf Hall kan jag rekommendera =) Vad roligt att du tyckte om Mörka platser, ska bli spännande att läsa den. Cleeves böcker är verkligen bra läsning.

      Radera
  3. Jag började läsa Mörka platser men den föll mig inte alls i smaken. Boken avslutades aldrig. Har hört så mycket gott om Flynns böcker så jag försökte med Gone girl med men jag tycker inte om hennes böcker...

    Dom aldrig böckerna är helt okända för mig =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, alla har vi olika smak och tur är ju det =) De båda andra är böcker som jag verkligen gillade.

      Radera
  4. Gillian Flynn är jag nyfiken på, För in de döda tyckte jag jättemycket om :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Av Flynn har jag bara hunnit läsa Gone Girl men den gillade jag =) Så bra att höra att För in de döda var bra =)

      Radera
  5. Mörka platser vill jag också läsa :) Jag är väldigt nyfiken på Gillian Flynn.

    SvaraRadera