måndag 30 mars 2015

En ny sorts inlägg: Film-Onsdag

Vår bärbara dator har gått och dött här hemma, den vill icke vara med längre och vägrar ladda sig själv. Denna dator använde vi för att se på tv-serie och annan tv på. På vår vanliga tv såg vi enbart fasta program, oftast under fredag-söndag. På den vanliga tv:n finns kanal 1,2 och 4, allt annat ser vi då på den bärbara. Nu får vi se tv-serie via surfplattan istället, men en aningens liten skärm. Men det fungerar, det är ju tillfälligt. Men förra lördagen så var vi i behov av lördagsunderhållning, Melodifestivalen är ju över för i år och på vanliga tv:n ekade kanalerna tomma. Tv-serie var vi inte sugna på så vi vände oss till vår filmhylla. Väl där hittade vi ca 30 st osedda filmer!  Så de senaste två lördagen har vi sett på film och vi har insett hur mycket vi saknat film-tittandet.  Vi såg mycket film tidigare men senaste året eller så har det blivit väldigt lite, mycket för streamingtjänster och liknande tagit över tiden.

Så nu tänkte jag skriva lite kort om de filmer vi sett och varje onsdag tänkte jag att det ska komma 1 eller 2 inlägg om filmer vi sett. En lista över sedda filmer kommer också komma till.  Jag hoppas att ni kommer gilla det!


4 kommentarer:

  1. Härligt! Jag har också funderat på att ta med filmer på min blogg, men funderar fortfarande på hur jag ska göra det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Jag hoppas du ska tycka om mina filminlägg

      Radera
  2. Filmtips är alltid välkommet. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Hoppas du ska hitta några bra tips!

      Radera