torsdag 4 juni 2015

Nytt i brevlådan!

Denna vecka så har paket  av olika storlekar och former vält in och fyllt min brevlåda! Snart börjar nog min brevbärare undra lite över alla dessa paket!

Först så anlände ett recex ifrån författaren Sandra Gustavsson. En författare som bor nästgårds med mig själv så det gjorde ju det hela lite extra spännande! Hennes serie Ondskans Paradis börjar med boken Den Oförlåtna, en fantasyroman med bla vampyrer. Jag har börjat på den och det bådar mycket gott!  Sandra Gustavsson har en facebook-sida som heter Ondskans Paradis.

Sedan kom Oskar Källners bok Stormvinge, en hästbok fast med flygande hästar! En helt underbar bok som jag plöjt igenom här under dagen men ni får lov att vänta till den 15 juni då det är recensionsdag. En bok jag garanterat kommer läsa om väldigt snart igen. Förlaget heter Fafner förlag och Oskar Källner hade skrivit en trevlig hälsning i boken! ( se bild nedan)

Sedan kom den sista boken i Maze-Runner serien, I dödens stad ifrån Semic förlag! Ska bli spännande att se hur Dashner ska avsluta denna serie. Sedan trillade idag in en bok ifrån Lind & Co förlag, nämligen Istvillingarna av S.K Tremayne. En bok jag har hört mycket gott om och som det ska bli spännande att läsa.

Sedan kom där ett överraskningspaket ifrån käraste systern, en kombinerade examen och grattis till jobbet present! Ett välfyllt paket med många fina böcker, hämtade ifrån min Vill-läsa lista! Lida av Stephen King är en kär favorit här. Och jag har varit så nyfiken på dessa nya, ursnygga utgåvorna så det var ju ett perfekt val! Jag har ju en gammal utgåva av denna bok men man kan inte få för många av Kings böcker!

Sedan har jag fått en radda med e-böcker, något jag inte brukar läsa men ibland kan jag gå förbi mina egna principer om det är en bok eller novell jag verkligen vill läsa. Just nu noveller tycker jag passar bäst att läsa i min telefon faktiskt. Först fick jag två ifrån Lavender-Lit förlag, Karen Joy Fowlers bok Vi är alla helt utom oss ( utläst och rec kommer inom kort) plus E.Lockharts bok Den okända historien om Frankie Landau-Baums.

Sedan fick jag en förfrågan ifrån Swedish Zombie om jag ville läsa några av deras noveller plus en novellsamling. Några av dessa tackade jag ja till, nämligen Johan Rings novell Rent-a-claus, Eva Ulleruds novell Grottan plus novellsamlingen Svarta Sagor.

Så nu har jag läsning för ett bra tag framöver! =) Men härligt med så många fina böcker och ett stort tack till förlagen och författarna!

Dessutom så kom det ett stort grönt paket fyllt med vinster till en utlottning! En utlottning ordnad av Anna Jakobsson Lund på Annorlunda förlag! Men här får ni ge er till tåls till nästa helg! För då kommer jag ordna en liten utlottning av detta underbara paket!








6 kommentarer:

  1. Men jisses, vad med böcker! Oj! Vilken lycka att få så många paket med rolig läsning :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! Det kan man lugnt säga! =) Men jag är så glad över alla paketen! Önskar bara att det hade kommit lästid med på köpet!

      Radera
  2. Vilken härlig läsning du har framför dig, tror jag. Källner levererar ju alltid, så Stormvinge väntar jag otåligt på också. Mazerunner blev jag inte helt nöjd med, tycker en avslutande bok borde vara bättre men helt ok ändå. Rent a Claus är läskig och Lavender Lit brukar ha fantastiska böcker. Härliga bokpaket. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stormvinge blev jag djupt förälskad i! Rec kommer den 15! Ok, men ska läsa Maze-runner, måste ju ta och avsluta någon av alla dessa påbörjade serier ju! Massa härlig läsning blev det!

      Radera
  3. Ska bli intressant att se vad du tycker om alla böcker. Själv har jag alla böcker på gång utom ondskans paradis. Se om du rekommendera den och om det få bli nästa inköp :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Jag har kommit halvvägs i Ondskans Paradis och än så länge jag är jag mer än nöjd, hoppas läsa klart den i kväll så rec kommer nog i helgen.

      Radera