måndag 22 juni 2015

Ont om tid men kör Sommarlov med kulturkollo!

Det har blivit tyst här på bloggen, få inlägg och inga tematrios eller liknande har hunnits med. Detta beror på att jag fått jobb! Ett brödföd-jobb som jag är mycket tacksam för även om det är slitsamt och tung. Men de senaste två veckorna har jag gått utbildning och nu i veckan går jag på riktigt schema. Tröttheten har varit total på kvällarna medan bokhögarna bara växer och jag ligger hopplöst efter med recensionerna. Men jag tar det i den takt jag orkar och så får vi se vad som händer, lite mindre inlägg möjligen.

 Tänkte dock hoppa på Kulturkollos sommarlovsutmaning, det låter som ett trevligt tidsfördriv som samtidigt håller blogg-lågan vid liv =) Sedan kan jag fylla på med recensioner när jag har en ledig dag eller kväll.

Sommarlovsutmaningen går ut på följande: Varje dag har fått sitt ord – sin hashtagg – som vi med fullständig konstnärlig frihet har fått tolka. Det kan kanske resultera i ett foto, en dikt, ett citat, omslag, lästips, filmklipp eller kanske ett länktips, men sannolikt kommer det inte att leda till några längre utredande texter eller intervjuer (men alla lägger självklart sin egen ambitionsnivå i inläggsserien). Det kommer inte heller att inkludera några sammanfattande inlägg eller länkningar – utan kreativiteten får flöda i semestertakt hela sommaren. 



2 kommentarer: