fredag 26 juni 2015

Sommarlov med Kulturkollo* 2

Sommarlov med Kulturkollo: # Omläsning

Tiden försvann helt i veckan och inte ett enda ord till hann jag med så idag kommer en rad inlägg med Sommarlovsord ifrån Kulturkollo!

Vi börjar med Omläsning. Jag brukar faktiskt inte läsa om böcker. Min läsning är så knuten till känslor, dagsläget och formen samt mitt humör att en omläsning kommer nästan alltid inte kännas lika bra som förra gången. Varje bok har jag ju läst just precis då när jag behövde det eller just när den boken passade bäst!  Sedan känner jag att jag inte hinner läsa om böcker, det finns alldeles för många nya böcker! Det jag istället kan känna är att jag missar böcker som har några år på nacken, att mitt läsfokus mest är på de allra nyaste böckerna och inte de som är ett par år gamla. Så detta ska det bli ändring på!

En bok har jag dock läst om tre gånger, vid tre helt olika tillfällen i livet och det är Den oändliga historien av Michel Ende. Och den höll faktiskt varje gång, dock så tyckte om jag helt olika delar av boken vid varje omläsning.




Sommarlov med Kulturkollo: # Läser just nu

Just nu läser jag Järnskallen av Nils Håkansson ( rec-ex) samt De tysta stegen bakom av Jonna Björnstjerna. Både är mycket bra men på olika sätt! De tysta stegen bakom gör mig faktiskt rädd fast det är en spökbok för unga!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar