fredag 26 juni 2015

Sommarlov med Kulturkollo: # Deckare

Sommarlov med Kulturkollo: # Deckare

En av mina favorit genrer! Jag är väldigt förtjust i deckare och slukar väldigt många.  Både äldre deckare slinker ned tillsammans med nutida deckare. Gärna deckare som utspelas på speciella platser som Laos eller Yttre Hebriderna!  Jag gillar både mysdeckare som Ann Cleeves, Louise Penny och Agatha Christie och blodiga deckare i stil med Mo Hayder och James Oswald.

  På sistone har det inte blivit fullt så mycket deckare men jag hoppas på en ändring på det nu under sommaren! Jag har en hel del här hemma som jag längtar efter att läsa. Jag har dels Peter Robinsons Redan död, Alan Bradleys Mord är ingen barnlek och Caroline Erikssons Inga gudar jämte mig i min lånehög.  Jag väntar dessutom på Jussi Adler-Olson och Anna Lihammers senaste böcker med.

Så deckarbehovet lär bli stillat även denna sommar!


3 kommentarer:

  1. Louise Penny och Mo Hayder har jag inte läst ännu, får råda bot på det i sommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du två riktigt bra författare att se framemot! Två helt olika författare med =)

      Radera
  2. Jag är inte mycket för deckare, men Agatha Christie slinker alltid ned :)

    SvaraRadera