fredag 24 februari 2017

Helgfråga V 8 (23-26 februari)


Då var det fredag igen och det är tid att inleda helgen. Så vi börjar med Mias helgfråga där hon efterfrågar: Har ni några planer för helgen ? Hur ser er favoritläsplats ut? Eller har ni fler?

Helgen är välfylld och rymmer många aktiviteter. Idag så blir det som vanligt fredagshandling till kvällens tacomys, sambon och jag äter alltid hemmagjorda tacos varje fredag. Imorgon lördag ska vi hem till mina föräldrar. Min käre pappa har skadat ryggen och de behöver hjälp med diverse sysslor. På kvällen blir det mellomys tillsammans med dom. Söndag blir det storhandling och liknande ärende. Däremellan ska det också vilas och läsas en del =) 

Mina favoritläsplatser är två ställen, soffan eller sängen tillsammans med en katt eller två samt en hund. Gärna sambon bredvid som läser sin egen bok. 



Idag när jag skriver detta skiner solen så grant utanför, dock kom ett tjockt snötäcke under natten men om man bortser från själva snön så lockas jag av att snart kunna sitta även här och läsa: 

34 kommentarer:

  1. Verkar som att ni får en bra helg! :) Och det låter så gott med tacos! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas på det =) Tacos är så gott! Älskar det verkligen =)

      Radera
  2. Vi kör också på tacos varje fredan - men idag trotsar vi den svenska traditionen! :)

    SvaraRadera
  3. Nästa gång vi köper soffa så ska jag försöka få igenom att det blir en med divan. Det ser så otroligt skönt ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Soffan var verkligen ett av våra bästa inköp på väldigt länge. Dock är divanen väldigt populär och man får ofta trängas med både katter, hunden och sambon =)

      Radera
  4. Alltid mysigt med katter som sällskap :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är det allra bästa mys-sällskapet =)

      Radera
  5. Här blir det också mellokväll i morgon. I dag måste jag se Skavlan, eftersom Camilla Läckberg skall vara med som gäst. Sedan blir det en lugn helg hoppas jag, jag vill läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hann läsa en del under helgen :)

      Radera
  6. Ser mysigt ut, både inne och ute. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Hundar o katter är ett bra rogivande element som komplement till läsningen (för det mesta). ;)

    SvaraRadera
  8. Fin uteplats!
    Vi kör tacos ikväll till mello :-)

    SvaraRadera
  9. Katter hör liksom ihop med läsning.

    SvaraRadera
  10. Mysigt med djur, låter som en fin helg. Blir mello även här snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är dom :) hoppas du med haft en fin helg!

      Radera
  11. Vilka mysiga läsplatser du har. Mello blir det även hos mig.

    SvaraRadera
  12. det låter som en trevlig helg. sängen är en av mina två bästa läsplatser

    SvaraRadera
  13. Visst längtar man efter att ta med sig boken ut på balkongen eller i solstolen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh ja! Längtar så mycket efter våren :)

      Radera
  14. Lyx med en sambo som också läser! :) Jag har börjat längta ut i solen och läsa dock blir jag rätt trött då och somnar lätt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det, det är så härligt att ha någon att dela läsningen med. :)

      Radera
  15. Katter och läsning är bra ihop. :)

    SvaraRadera
  16. Bra platser alla tre, så skönt om man snart kan sitta ute och läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja snart kan man sitta ute. Längtar så! :)

      Radera
  17. Vi missade mellot den här gången!

    SvaraRadera