fredag 17 februari 2017

Helgfrågan v 7: Bokrean



Vi inleder fredagen med Mias helgfråga som denna gång handlar om:
Vilka är dina bästa bokreatips? (tips från Johannas deckarhörna)
Var handlar du helst dina reaböcker?

Det är sällan jag har råd att handla på bokrean och nuförtiden så beställer jag väldigt sällan ifrån bokaffärer. Jag har helt enkelt inte råd. Men jag brukar kika på mataffärens bokrea (finns nämligen ingen bokaffär, tragiskt nog, här i byn), speciellt i slutet på rean. För där har jag hittat en del fina pärlor för väldigt liten slant. Det finns två stycken jag väldigt gärna vill och det är:


Men om jag skulle tipsa om några då som jag kan varm rekommendera andra att läsa/köpa som jag själv läst skulle det vara:
Bokus:


Adlibris:

Maxi:
Här är det böcker som jag troligen kommer köpa på rean om jag har råd:


30 kommentarer:

  1. Bra tips, jag har inte heller råd men hoppas få presentkort idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =) Hoppas du får ett trevligt presentkort =)

      Radera
  2. Har egentligen inte heller råd men fick presentkort i julas som jag har sparat.

    SvaraRadera
  3. Har bara läst en McFarlane, men den gav mersmak! Men brukar inte köpa dem själv, hittar det mesta jag läser på biblioteket :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst de flesta av McFarlane, förutom en som jag fick som rec-ex. Lånar också det mesta jag läser, blir för dyrt att köpa allt som man hinner läsa ju! =)

      Radera
  4. Tack för tips och hoppas du hittar dem till ett bra pris!

    SvaraRadera
  5. Kokböcker har jag förbjudit mig själv att köpa fler av. Jag har mängder, men ändå googlar jag alltid när jag vill ha något nytt recept :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just dessa bakböcker är med glutenfria recept. Provar nämligen att utesluta gluten för att se om det har någon effekt på min värk. Vanliga kokböcker köper jag inte längre. Lånar ibland men kör ofta via mitt eget huvud när jag lagar mat :)

      Radera
  6. Vad roligt att se att du tipsar om några böcker som jag tänkt läsa inom kort :)

    SvaraRadera
  7. Färjan och Ljuset vi inte ser ligger redan hemma och väntar.

    SvaraRadera
  8. Lånar det mesta jag läser på bibliotek numera (kokböcker går ju också bra att låna där, något jag upptäckt på senare tid). Tycker man kunde göra större fynd för mindre peng på bokrean förr, kanske är det bara inbillning. ;)
    Tack för tips och ha en trevlig helg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lånar också det mesta, även kok/bakböcker. Men just dessa bakböcker är med glutenfria recept. Eftersom jag vill prova att utesluta gluten för att se om det ger någon effekt på min värk. Varsågod och trevlig helg till dig med :)

      Radera
  9. Min europeiska familj är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  10. Förr köpte jag kokböcker på rean, men efter att ha rensat bland kokböcker när vi flyttade så har jag belagt mig själv med köpförbud på sådana.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så har jag med gjort. Men dessa är två bakböcker inriktade på glutenfritt, har inga sådana böcker men vill försöka prova att utesluta en del gluten för att se om det har någon effekt på min värk.

      Radera
  11. Karin Bojs och Doerr har jag också med

    SvaraRadera
    Svar
    1. De verkar väldigt lovande bägge två =)

      Radera
  12. Jag köper inte böcker så ofta numera, lånar mest på jobbet. Men vill jag verkligen äga en bok så köper jag den. Men det blir inte så ofta som förut.

    Hoppas det kan hjälpa med glutenfria recept för din värk. Äter själv en hel del glutenfria produkter. Haft glutentendenser och mår bättre av att inte enbart äta vetemjöl och liknande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lånar också det mesta men ibland vill man verkligen äga =) Jag har märkt en viss skillnad redan faktiskt, ätit till största delen glutenfritt de senaste två månaderna och en del effekt har det faktiskt haft.

      Radera
  13. Färjan måste jag snart ta tag i!! Kaninjägaren har jag tänkt köpa om den finns :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh ja! Färjan kan jag starkt rekommendera! Kaninjägaren hoppas med att jag kan ha råd att köpa. Även om jag var lite missnöjd med föregående del så vill jag inte ge upp serien riktigt än.

      Radera