torsdag 2 februari 2017

Vad var det som hände här då???

Jag var ju på biblioteket förra veckan, på fredagen och skulle lämna en bok och hämta två böcker. På något vis så kom jag ut därifrån med 17 nya böcker..... Jag förstår verkligen hur det gick till! Jag hade dessutom redan 6 böcker hemma från biblioteket plus en hög med rec-ex. Om vi sedan adderar de olästa böckerna som ligger i bokhyllan.... Jag har att läsa kan man ju lugnt säga! Det är livsfarligt att gå på biblioteket och ännu farligare är det om man har en hel hög med lästips man snappat upp ifrån olika bloggar. En hel del av böckerna nedan beror just på detta fenomen. Där går jag på biblioteket, tittar lite och strosar lite, får syn på en titel som känns bekant, kommer på att " Men det är ju den boken som den bloggaren skrev om och gillade. Den måste jag ju prova då!" 

 Om nu bara någon kunde uppfinna små praktiskt lådor fyllda med lästid så hade allt varit perfekt ju!

Visade bilden på bloggens instagramkonto, där heter jag midnattsord. Jag är inte väldigt flitig med att uppdatera där men några foton i veckan blir det. Mest på vad jag läser just nu och så. 



16 kommentarer:

  1. Haha, HUR kan det bli sådär? Säger en som har nattduksbordet fullt och nu har staplat faktaböckerna (de väger av någon anledning alltid mest...) på golvet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Visst är det bra märkligt ju de där högarna bara växer och växer! Numera är det tom så att min sambo som tidigare inte var någon storläsare har sina egna stora bokhögar på sitt sängbord!

      Radera
  2. Sådana där högar är ju bara för härliga :) Fattar inte riktigt hur man tänker när man skaffar sig dem bara...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är bokhögar härliga =) Älskar att ha bokhögar lite överallt. Så man aldrig behöver riskera att stå utan böcker!

      Radera
  3. Härligt med många böcker men jag skulle ha svårt att välja vilken bok jag skulle börja läsa. Men det är ju ett ganska angenämt problem...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan det ju bli. Men som du säger är det ett trevligt problem =)

      Radera
  4. Vad kul att Dans för död prinsessa var med där! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ditt " fel" att den är med där =) Var hos dig jag fick nys om den =)

      Radera
  5. Ja och det är så irriterande när man får så många tips på bra böcker och en annan hinner verkligen inte läsa alla som skulle vilja. Högen av wow, aha, mm kanske oj bara växer och växer. Jag får snart göra en lista och sedan plocka efter hand. Det är härligt med böcker. Skulle vilja ha mer tid för att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle finnas små behändiga askar med lästid som man kunde köpa. Tid som lades utan på ens egna vardagliga tid. Så att man hann läsa allt. Alternativt så skulle alla författare i hela världen sluta skriva tills man hunnit i fatt! =) Kram min kära mams!

      Radera
  6. Så många har jag inte haft med mig hem från biblioteket sedan jag gick i mellanstadiet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Jag lånar det mesta jag läser så det blir lätt stora högar med låneböcker!

      Radera
  7. Biblioteket är livsfarligt! Jag har bestämt mig för att fokusera på mina egna olästa böcker i år och har därför väldigt bestämda regler. Jag måste reservera böckerna jag vill läsa och enbart om det är för att det är någon jag mycket ser fram emot. Och sedan när jag hämtar boken får jag inte gå in bland resten för att "kolla lite bara". Som tur är så är reservationshyllan och låne-datorerna alldeles vid ingången på mitt bibliotek.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är dom livsfarliga! Jag hade aldrig kunnat ha en sådan disciplin som du! På mitt bibliotek så finns det en stor bokhylla precis vid återlämningsdatorn där man ställer sina återlämnade böcker... Där brukar min runda börja och sedan är det liksom kört! =) Och reservationshyllan är på andra sidan rummet så man måste gå förbi hyllan med nya böcker och bibliotekets boktipshylla...Känns nästan lite som på Ikea mitt bibliotek, för att ta dig ut måste du gå igenom en labyrint fylld med fällor =)

      Radera