fredag 10 februari 2017

Bokbloggsjerkan: 10-13 februari


Snart är det helg och vi fortsätter fredagen med Annikas jerka! Denna helg vill Annika att vi ska:
Vilka bokliga saker (förutom böcker) kan du inte leva utan?

Alltså det blir ett av de mest tråkiga svaren någonsin för jag har inget så direkt som känns bokigt utan att vara en bok och helt nödvändigt.  De fina örhängen som Annika visar upp är supertjusiga men har inte hål i öronen så det är ju inte något nödvändigt för mig då. Och det handlar om bokiga saker man inte kan leva utan. Då måste jag nog säga soffan, här tillbringar jag många timmar per dag då jag läser eller arbetar med bloggen eller ser på tv. Vi skaffade en ny soffa i höstas och nu är soffan den plats i huset som är allra skönast att vara i när värken är som värst i kroppen.  

Här har vi underverket! Med tillhörande sällskap i form av hunden Gibbe och katten Mio. På första bilden ses den andra livnödvändigheten nämligen kaffekoppen!




Fina bokiga saker finns det i mina hyllor med och på väggen men de är ju inte livsnödvändiga. Jag skulle kunna leva utan dom om jag var tvungen. Men visst är de fina att titta på =)





32 kommentarer:

  1. Svår fråga den här gången då jag inte är direkt intresserad av något bokligt, förutom böcker :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte jag heller direkt men får dock en hel del bokinspirerade saker ifrån nära och kära. Alla ovannämnda sakerna, förutom soffan då, har jag fått i present =)

      Radera
  2. Jag skulle egentligen vilja ha en ny soffa, en mer liggvänlig sådan, men vår är inte så gammal än att jag kan motivera inköp av ny :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vår gamla hade nog hållit ett år eller så till men när Chili var som sjukaste råkade han kissa på sig i soffan. Och kuddarna var fyllda med dun så det blev ett akut köp. Men jösses vad nöjd jag är med den =)

      Radera
  3. Mysig plats att sitta på när man läser är ju jätteviktigt.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det var ett bra svar. Man vill ju sitta skönt och kaffe är aldrig fel det heller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! =) Kaffe är en livsnödvändig ingrediens för att orka dagen!

      Radera
  5. Bokstöden och lampfoten gillade jag. Soffan ser inte helt fel ut den heller ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Soffan tillhör ett av de bättre köp på länge :) superskön

      Radera
  6. Bokstöden var verkligen fina. Jag vill ha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En present från mina föräldrar :) är mycket förtjust i dom.

      Radera
  7. Jag tog nog inte det där "leva utan" helt bokstavligt, utan mer som att det är saker som jag verkligen gillar (eller tycker är praktiska). Soffan skulle ju varit med där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag tog inte det heller så allvarligt. Men soffan är väldigt viktig :)

      Radera
  8. Jag tog väl inte så hårt på det där med "inte leva utan"..

    SvaraRadera
  9. En kopp kaffe tillsammans med bokläsning är toppen. Perfekt avkoppling. Mio var ett fint namn på en katt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mios bror heter Jum-Jum :) inspiration från Bröderna Lejonhjärta.

      Radera
  10. En skön soffa är verkligen viktigt så man kan sitta bekvämt när man ska läsa!!

    SvaraRadera
  11. En skön och bra soffa är inte dumt! Ser mysigt ut med Gibbe och Mio! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =) De är världens finaste sällskap vid läsning =)

      Radera
  12. Nästa gång vi flyttar vill jag gärna att vi skaffar en bekväm soffa, med är ju absolut nödvändigt i boklivet :) Dom där katterna som håller böckerna var supersöta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Visst är dom charmig, får förvisso ha dom i fönstret för bokhyllorna är alldeles för fulla =)

      Radera
  13. många fina saker. lampan är jättefin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den fin! Min kära mamma som hittade den i en secon-hand butik =)

      Radera
  14. Jag gillar verkligen bokstöden. Coola. Soffan ser skön ut. Jag har en väldigt skön läsfåtölj i stället :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är mycket förtjusta i dom med! Soffan var verkligen ett lyckat inköp, älskar den verkligen =)

      Radera