måndag 9 januari 2017

Dags att arkivera 2016

Efter att ha gått en runda med lilla hunden i slasket och ätit god lunch tänkte jag att det är hög tid att arkivera 2016. Jag har två böcker som jag vill skriva om ifrån december, den ena kommer under eftermiddagen och den andra senare i veckan. I övrigt känner jag att det är hög tid att arkivera 2016 i en gammal kartong och ställa undan den i något gammalt och glömt förråd, längst ned i källaren på mitt hjärnkontor. Jag får gärna låsa dörren med och sedan råka tappa bort nyckeln....
Jag hoppas innerligt att 2017 visar sig blir ett år som passar bättre att arkivera ett ljust rum långt upp i hjärnkontoret. Ett rum fyllt med solsken, fågelkvitter och doftande blommor. Vi får väl se tiden an helt enkelt och hoppas på det bästa.

Mina recensioner kommer i år fyllas ut lite, titeln där jag skriver författarens namn och titeln på boken kommer som vanligt innehålla en länk som går direkt till förlagets hemsida. Längst ned i inlägget kommer det dock att dyka upp en liten lista. Här kommer jag skriva betyg på boken, vart jag fått boken ifrån, om det är rec-ex, lånebok eller egen bok. Dessutom kommer jag länka vidare till andra som också skrivit om samma bok, lite länkkärlek helt enkelt! Tack till Bokhuset för inspirationen till denna idé!

Jag avslutar med att visa upp vad jag fick i julklapp! För det har jag helt glömt bort. Jag fick den illustrerade utgåvan av Harry Potter och Filosofernas sten! Så fin bok och så vackra illustrationer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar