måndag 16 januari 2017

Utmaning: Den bästa- Brittiska tv-serien



Nu är Lyrans noblesser tillbaka efter julledigheten och här kommer årets första Den bästa.
Denna gång ska det handla om Den bästa Brittiska tv-serien. Kära tider... Så många det finns att välja mellan ju. Älskar brittiska tv-serier ju! Men väljer enbart en enda för ovanlighetens skull! Ett förutsägbart svar måhända men en kär favorit hos mig.

* Morden i Midsomer

Visst är serien en smula förutsägbar efter så många säsonger men för mig innebär serien mycket sentimentala känslor. Jag minns tv-kvällar på sommaren med föräldrarna och jag minns hur sambon och tittar varje sommar, precis efter Allsång på skansen.  Vi ser också om avsnitt, ofta är det denna serien vi sätter igång när livet är svårt och jobbigt. Jag har sett alla avsnitt som finns och några tom 2-3 ggr. =)

8 kommentarer:

  1. Morden i Midsomer är en självklar favorit :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Jag är väldigt förtjust i den och sett om den flera gånger.

      Radera
  2. Just jag Morden i Midsomer brukar jag också se :)

    SvaraRadera
  3. Den är bra! Maken följde den slaviskt ett bra tag.

    SvaraRadera
  4. Trevlg serie, men nu var det ett par år sen jag såg den (slutade i ungefär samma veva som originalkomissarien).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar faktiskt den nya Barnaby med och den nya assistenten. En mycket bra serie tycker jag =)

      Radera