fredag 20 januari 2017

Helgfråga v 3 19/1-22/1

Som Mia säger så är vi nog många som saknat Bokbloggsjerkan som inträffade varje helg. Denna har legat på is i flera månader nu och jag har verkligen saknat detta trevliga sätt att inleda helgen på. Men så har Mia på Mias bokhörna tagit tag i det hela igen och skapat Veckans helgfråga! Härligt initiativ tycker jag!

Så här kommer den allra första Helgfrågan:
 Helgfrågan lyder; Vad ska ni göra i helgen? Hur ser läsplanerna ut för helgen?

I helgen tänkte jag försöka hinna läsa klart Labyrinten: Vägen in av K.Pasche, har läst halv redan så bör hinna klart under helgen. Därefter blir det Sophie Hannahs nya Poirot deckare Stängd kista.

Om vädret tillåter det blir det en långrunda i skogen imorgon med hunden och på söndag blir det läsdag varvat med helgstädning! En lugn och skön helg alltså =)




38 kommentarer:

  1. Ja, det låter som en lugn och skön helg.

    SvaraRadera
  2. Låter som bra planer! :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Då ska jag hålla utkik efter din recension av Labyrint :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tar nog någon dag till, har bara kommit halvvägs än så länge. Rätt bra än så länge.

      Radera
  4. Låter som en skön helg och långpromenad i skogen är alltid mysigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Långpromenader i skogen är verkligen skönt, jag blir alltid så lugn av det =)

      Radera
  5. Låter som en härlig helg. Poirot-deckarna av Sophie Hannah är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag var inte helt förtjust i första boken om den nya Poirot men tänkte att jag skulle ge det hela en chans till =)

      Radera
  6. jag hoppas också på fint (vår)väder i helgen så det blir ordentliga promenader. visste inte att Sophie Hannah skrev poirotdeckare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag är det en väldig dimma så skogsturen får nog vänta till imorgon. Jo, där finns en första bok med som heter Monogrammorden. Utgivna av Bookmark förlag.

      Radera
  7. Sophie Hannahs böcker är jag nyfiken på. Hundpromenader i skogen är toppen! Härligt att det är lite ljusare längre på eftermiddagarna nu också. :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljuset är väldigt välkommet! Hannahs böcker är rätt ok, har lite svårt för dom men det är trevlig läsning. Tack detsamma!

      Radera
  8. Tack kanske är Anikka snart tillbaka. Jah ska också börja på Labyrinten, verkar den lovande?

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Bara kommit halvvägs och det är lite svårt att komma in i den tycker jag, kanske det vänder snart.

      Radera
  9. Låter som en näst intill perfekt helg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! =) Blir nog lite ändringar tror jag då det är tjock dimma idag.

      Radera
  10. Labyrinten är jag lite nyfiken på

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är rätt intressant men lite svår att komma in i dock.

      Radera
  11. Det låter som en väldigt fin helg! :) blir nog någon promenad här också, en får lite vårkänslor nu när det är ljusare längre och så sol :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen! Ljuset är väldigt välkommet! Så promenader är inte helt fel!

      Radera
  12. Va? Har Agatha Christie fått nån sorts spökskrivare? Jag som ideligen tänker att jag skulle läsa om nåt av henne. Blir liksom inte av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, Sophie Hannah har skrivit två böcker om Poirot där en kommissarie har berättarösten men Poirot medverkar. Första boken heter Monogrammorden Det är en nutida författare och Bookmark förlag dom ger ut här i Sverige. Rätt trevliga även om jag personligen föredrar orginalen :)

      Radera
  13. Låter som en bra helg :) Särskilt när det är rena vårvädret utomhus, så en promenad och fylla på vårdofter och vårsol i ansiktet låter härligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Vårluften är verkligen på väg, sakta men säkert =)

      Radera
  14. Såg mysigt ut med hunden och snön :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var en mysig stund nere vid sjön =)

      Radera
  15. Det låter som en riktigt skön helg. Jag hittat så många andra deckare som utspelar sig under äldre tid så jag har inte testat på någon bok av Sophie Hannah.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även dessa utspelar sig i äldre tid, runt 1920-talet. De är rätt trevliga. Även om jag föredrar originalberättelserna =)

      Radera
  16. Låter mysigt och avkopplande :)

    SvaraRadera
  17. Mysigt med långpromenader med hunden, dock trist när de blir för gamla för att orka med agility. Jag har inte hamnat i den sitsen än när mina hundar är fler och rätt unga ännu :)

    SvaraRadera
  18. Låter som bra helgplaner- hoppas att det var trevligt!

    SvaraRadera