tisdag 26 maj 2015

Äntligen färdig!!!! ( personligt om färdiga studier)

På fredag kommer jag efter nästan fyra års kamp ha ett komplett gymnasiebetyg. Jag är 30+ men av många anledningar har jag inte kunnat avslutat detta förrän nu. Anledningar jag inte tänker beskriva då det blir för privat. Men jag kan säga så mycket att långvarig sjukskrivning med psykiska problem samt ett svårt liv med felaktiga val och fel personer. År fyllda med tvivel,  hopplöshet och nattsvart ångest. Men där en hund, en familj,  en mycket speciell man och en flytt gav mig möjligheter till ett nytt liv. Detta är alltså en vinst jag inte trodde var möjlig för några år sedan. I nästan fyra år har jag kämpat, de sista året med 150 % studietakt. På fredag är jag äntligen klar! Jag hoppas på att gå vidare med högre studier våren 2016. Fram till dess tänker jag jobba, än så länge har jag inget jobb men hoppas på att det löser sig inom kort.

 Så just nu får jag välbehövlig vila och kan därför ägna mig åt massa läsning! Igår gick jag i närmare 1 ½ timme på  biblioteket och hittade en rejäl hög. Det är den stora högen på första bilden, den lilla högen är lånade tidigare. Sedan var jag och kära sambon och handlade lite mat, där fann vi billiga böcker. Hela högen på andra bilden för 110 kr! Sedan låg det paket i brevlådan när vi kom hem,  ifrån Semic förlag, Peter Bergtings bok Isskeppet.

Så nu är jag välförsedd med böcker för ett bra tag fram över!
( Sen de femtio+ olästa böckern och väntande rec-exen,  de utökar listan en del ju )




6 kommentarer:

  1. Nu fick du mamma att tåras på arbetstid. Jag och din familj vet precis vilken helveteseld du har tagit ut ifrån och klarat det med bravur. Jag ger Jum Jum den största förtjänsten för han stod alltid där trogen och puffade på dig och var där mer trogen än någon människa kan vara. All heder åt denna fantastiska hund som vi saknar så mycket. Nu håller vi tummarna för i morgon. Älskar dig oerhört mycket. GRATTIS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära mams! Och nu får du försöka andas efter nästa chock jag gav dig =) Önskar bara att JJ var här, så att han fick dela detta med mig. Att han som varit där under hela resan fått uppleva att jag nu är i mål.

      Radera
  2. Grattis! Jag tog själv mina gymnasiebetyg efter jag "borde ha". Vet hur skönt det är när man äntligen närmar sig målet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns helt overkligt att jag tar "examen" på fredag! Men så otroligt skönt! Grattis även till dig i efterskott =)

      Radera
  3. Min underbara syster:) Vilken resa du har gjort och jag vet att JumJum sitter och tittar på dig med ett jätte lende och är super stolt:) Kramar

    SvaraRadera