tisdag 12 maj 2015

Top Ten Tuesday: Tio författare jag verkligen vill träffa

Efter att ha sovit hela förmiddagen borde jag ägna mig åt uppsatsen men först tar vi Top Ten Tuesday! Som alltså handlar om tio författare jag verkligen vill möta!


  1. Margret Atwood, Detta efter att jag läst den enastående Oryx and Crake. Jag tror att ett samtal med Atwood kunde bli riktigt intressant
  2. Patrick Rothfuss. För att se till att han skriver klart serien om Kvothe!
  3. Jandy Nelson.  Läst och älskat båda hennes böcker, helt klart hade ett samtal med henne kunnat bli båda spännande och intressant
  4. Maggie Stiefvater. För att få chansen att prata om Sam, Grace, Cole och Isabel
  5. Marie Lu.  Ett samtal som kunde bli riktigt spännande och där jag vill fråga vart ifrån hon hämtat sin inspiration.
  6. Majgull Axelsson. Här hade vi nog haft ett allvarligt samtal om svåra ämnen som livet, fördomar, död och sådant.
  7. Anders Björkelid. För att fråga vart ifrån han hämta inspiration till hans fantastiska böcker om Blodets barn
  8. Brandon Sanderson. Ja jag fick hem boken igår, hunnit läsa 100 sidor men jag vill redan prata med människan om boken!
  9. Rainbow Rowell. Två böcker har jag läst av henne och tokgillat båda, tror att ett samtal med henne hade varit väldigt spännande.
  10. Fredrik Backman. Hur lyckas karln få mig att gråta  tre böcker i rad? Och så kunde vi prata skånska ihop och diskutera dialekter!

12 kommentarer:

  1. Jaha, och på din lista finns inte en enda författare som jag läst någon bok av! Intressant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kanske du hittar något nytt att läsa =)

      Radera
  2. Finns många spännande man skulle vilja möta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst finns det det! Alltför många! =)

      Radera
  3. Jag har bara läst Legend av Marie Lu, men hon är nog också en författare som jag skulle vilja träffa :) Fredrik Backman skulle nog också vara rolig att träffa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läs fortsättningen av Marie Lu! Hennes serie håller hela vägen! =)

      Radera
  4. Maggie Stiefvater hade jag också med på min lista :-) Men även Nelson, Rowell och Backman skulle jag vilja träffa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Ja jag såg att du hade med henne med, men hon tål att vara med på många listor!

      Radera
  5. Backman hade definitivt varit intressant att prata med lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kunde nog ha blivit ett roligt samtal! =)

      Radera
  6. Ja Backman skulle jag också vilja träffa. Majgull Axelsson har jag lyssnat på och växlat några ord med och det var väldigt intressant!

    SvaraRadera