fredag 29 maj 2015

Currently Reading Tag

Ingen Jerka idag heller, jag undrar vad som hänt med Annika, hoppas allt är bra med henne. Jag hoppas att allt är bra med henne. Men istället för jerka så gör jag denna enkät som jag hittade hos C.R.M Nilsson som i sin tur hittade den hos Vargnatts bokhylla.

1. Hur många böcker läser du vanligtvis samtidigt? 
Det beror på, jag läser ju mycket efter humör och känslor så det kan finnas mellan 2-4 påbörjade böcker. Jag trivs med att växla mellan böcker utefter humör och känslor och har heller inte några problem med att byta mellan olika böcker. Oftast brukar böckerna vara helt olika tex en deckare, en roman, en  Ya eller en fakta. Så då blandas inte böckernas innehåll ihop.
2. Om du läser mer än en bok, hur bestämmer du när du ska byta mellan böckerna (läser du ett speciellt antal sidor i en innan du byter till den andra?)?
Nej det gör jag inte. Jag läser helt enkelt det jag känner för just då. Ibland blir det bara en bok läst ena dagen men andra dagen läser jag kanske i två olika.
3. Byter du någonsin bokmärke när du är en bit in i en bok?
Det händer ofta då jag i princip inte använder bokmärken. Jag har några bokmärken men glömmer alltid bort att använda dom så jag tar första lämpliga material som kvitton, hårsnodd eller vad som finns tillgängligt!
4. Var förvarar du boken du läser just nu?
Just nu läser jag två olika böcker och båda bor för tillfället på sängbordet. Det är oftast där mina böcker bor men några ligger ibland på soffbordet eller på kistan i sovrummet, allt beror på vilken bok jag läser och vart jag läser den för tillfället =)
5. Vilket tid under dygnet spenderar du mest tid med att läsa?
Jag läser allra mest kvällstid, brukar lägga mig minst en timme innan det är dags att sova och läsa. Så i sängen på kvällen läser jag mest men under helgerna tycker jag om att sitta och läsa mitt på dagen med om jag har tid över till det.
6. Hur länge läser du vanligtvis i ett svep?
Från tio minuter till tre timmar, allt beror på hur mycket tid jag har och hur trött jag är.
7. Läser du inbundna böcker med ”dust jacket” på?
Oftast, läser mest låneböcker och då är ju böckerna inplastade. 
8. Hur läser du vanligtvis? Sitter, ligger, osv?
Oftast i min säng tillsammans med fyra katter!
9. Tar du med dig boken du läser överallt?
Ja, oftast. Om boken ifråga inte är en tegelsten då brukar jag ta med något annat plus att jag har mobilen med med tillhörande e-böcker. Det är sällan jag läser e-böcker men får ibland rec-ex som digital media.
10. Hur ofta uppdaterar du dina framsteg i boken du läser på Goodreads?
Inte alls. Jag har nog inte ens ett konto där.....Kanske kan vara värt att kolla upp?
11. Vem vill du tagga?
Den som känner sig manad till det! Lämna gärna en kommentar här!

3 kommentarer:

  1. Åh jag är inte ensam om att inte ha goodreads!

    SvaraRadera
  2. Jag har inte heller goodreads. Eller jo, jag har ett konto. Men dygnet har bara 24 h och man hinner inte allt. Instämmer för övrigt till fullo på #3 :)

    SvaraRadera
  3. Goodreads är ett av mina favorithörn av Internet :-) Det är en väldigt trevlig sida, även om jag ibland spenderar alldeles för mycket tid där...

    SvaraRadera